Menu

czwartek, 28 marca 2013

Nie wszystko jest dobre dla wszystkich


Flos lek - Żel ze świetlikiem i chabrem (bławatkiem) do powiek i pod oczy.
Polecany do stosowania dla osób pracujących przy komputerze.

Zastosowanie: pielęgnacja wrażliwych okolic oczu, zwłaszcza u osób pracujących przy komputerze lub sztucznym oświetleniu. Bezpieczny przy szkłach kontaktowych.

Działanie: działa jak kompres. Dzięki zawartości wyciągu ze świetlika lekarskiego szybko zmniejsza nadwrażliwość na światło, łzawienie oraz uczucie zmęczenia i pieczenia oczu. Ekstrakt z chabru bławatka łagodzi podrażnienia oraz wykazuje działanie przeciwzapalne i przeciwalergiczne.

Efekt: wypoczęte, zdrowe okolice oczu bez podrażnień i obrzęków.

Sposób użycia: niewielką ilość żelu nanieść na dolną i górną powiekę (zachowując bezpieczny odstęp od worka spojówkowego), następnie opuszkami palców delikatnie rozprowadzić, pozostawić do wchłonięcia. Stosować rano i wieczorem. Można stosować pod makijaż. 

Zawiera substancje bioaktywne:
- Ekstrakt ze świetlika lekarskiego – znany i ceniony od dawna. Przynosi ulgę i ukojenie zmęczonym, obolałym oczom.
- Ekstrakt z chabru bławatka – łagodzi podrażnienia, działa przeciwzapalnie, stosuje się go w stanach zapalnych skóry, spojówek i błon śluzowych.
- Pantenol (prowitamina B5) – łagodzi podrażnienia i regeneruje naskórek.

Wyrób gotowy:
- przebadany dermatologicznie
- przebadany okulistycznie
- bez konserwantów
- bez parabenów
- bez barwników
- bez kompozycji zapachowej
- nietestowany na zwierzętach
- zgłoszony do KSIoK

Pojemność: 10 g

Cena: około 7 zł

Termin ważności: 3 miesiące od otwarcia.

Skład: Aqua, Pentylene Glycol, Propylene Glycol, Centaurea Cyanus Flower Extract, Euphrasia Officinalis Extract, Panthenol, Butylene Glycol, Chamomilla Recutita Flower Extract, Bisabolol, Glucose, Salvia Officinalis Leaf Extract, Althaea Officinalis Root Extract, Triethanolamine, Carbomer, Decylene Glycol.


Moja opinia: Do zakupu zachęciła mnie „trochę” nachalna ekspedienta w Hebe. Poszukiwałam czegoś, co pomoże moim wiecznie zmęczonym oczom bez podrażniania ich. Wcześniej słyszałam dobre opinie na temat tego żelu, więc postanowiłam go wypróbować. Jako, że dużo czasu spędzam przy komputerze oraz czytam przy sztucznym świetle wybrałam żel z chabrem. Jak to u mnie bywa leżał on sobie w szafce i czekał aż sobie o nim przypomnę i go użyję J. Kilka dni temu wypróbowałam go i na początku bardzo mi się spodobał. Dzięki niemu moje oczy nie męczyły tak szybko się, a do tego po jego użyciu odczuwałam chwilową ulgę. Dopiero po jakimś czasie zaczęłam odczuwać delikatne pieczenie. Kilka następnych dni zadecydowało o tym, że niestety ten produkt nie jest dla mnie…

Zalety:
- lekka konsystencja
- wydajny, niewielka ilość wystarczy żeby pokryć powieki i obszar pod oczami
- niska cena
- ogólnodostępny
- szybciutko się wchłania
- nie pozostawiając żadnego filmu
- nie pozostawia uczucia lepkości
- zapach jest bardzo delikatny
- dobrze trzyma się na nim makijaż
- delikatnie chłodzi i przynosi chwilową ulgę
- odświeża spojrzenie
- zmniejsza opuchliznę
- nie obciąża cienkiej skóry wokół oczu
- napina skórę pod oczami
- łatwy w użytkowaniu
- nie zawiera parabenów

Wady:
- może wysuszać
- efekt chłodzenia jest dosyć krótki
- może podrażniać
- gdy przypadkiem dostanie się do oka piecze i powoduje łzawienie


Małe podsumowanie: Jeśli masz wiecznie zmęczone spojrzenie oraz odczuwasz dyskomfort podczas pracy przy komputerze, to ten żel jest dla Ciebie. Po kliku stosowaniach zauważyłam wyraźną poprawę - odświeżył mi spojrzenie, a nawet cienie pod oczami zrobiły się jakby mniej widoczne. Myślałam, że tylko mi się tak wydaje, więc zapytałam mojego chłopaka i on potwierdził, że jest zmiana na lepsze. Często czuje dyskomfort podczas czytania, bardzo bolą mnie oczy, co powoduje, że szybko się one męczą. Po użyciu tego żelu odczuwałam przyjemne chłodzenie i od razu lepiej mi się patrzyło. Producent zaleca przechowywanie kosmetyku w lodówce. Wtedy żel jest chłodny przez co pomaga szybko ukoić obolałe obrzęki. Wszystko byłoby idealnie gdyby nie efekt pieczenia. Dziś rano obudziłam się i zobaczyłam, że mam strasznie wysuszone powieki i skórę pod oczami. Wydaje mi się, że jest to kwestia indywidualna. Znajduje się w nim całkiem spora dawka ekstraktów roślinnych, które niestety jednocześnie mają tendencje do uczulania. Albo jest to wina tego, że mam cerę wrażliwą i naczynkową. Strasznie żałuje, że nie jest on odpowiedni dla mnie, ale może w przyszłości znajdę mój ideał. Polecam go osobom, które nie mają takich problemów, ale radzę go używać, jako dodatkowy kosmetyk do podstawowego kremu pod oczy, który będzie miał właściwości nawilżające. To jest jeden z tych kosmetyków, który każdy powinien wypróbować. Cena jest bardzo niska, więc dużo nie stracimy. Polecam, polecam i jeszcze raz polecam wypróbować i przekonać się... na własne oczy!

P.S. Żel przekazałam mojej mamie i on jej nie podrażnia.

Z męskiego punktu widzenia: Potwierdzam, że poprawa jest widoczna na pierwszy rzut oka ;)

2 komentarze:

  1. Zamierzałam sobie kupić,po przeczytaniu Twojej recenzji dla mnie nadaje się idealnie:)
    pozdrawiam
    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że pomogła Ci moja opinia :). Mam nadzieje, że się sprawdzi u Ciebie ten żel :D.

      Usuń